خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برسی وضعیت حرفه بازی سازی در ایران

برسی وضعیت حرفه بازی سازی در ایران

با توجه به گسترش روز افزون صنعت بازیسازی و افزایش قابل گردش مالی آن نسبت به سایر صنایع حوزه سرگرمی تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به برسی وضعیت ساخت بازی و میزان سودآوری آن در کشورمان بپردازیم.

در ابتدا نیاز است این نکته ذکر شود که فرآیند ساخت بازی در ایران با کشور هایی که سابقه طولانی در ساخت بازی دارند به شکلی کاملاً متفاوت است البته چارچوب ساخت بازی در همه جای دنیا یکسان و حتی کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست به عنوان مثال شرکت های بازی کشورمان برای پیشبرد پروژه های خود از همان انجین هایی استفاده می کنند که در سایر کشور ها هم محبوب هستند و استفاده می شوند بنابراین منظور ما از فرآیند متفاوت این است که با توجه به بودجه و امکاناتی که شرکت های بازیسازی ایرانی در اختیار دارند داشتن مجموعه بزرگی از کارمندان برایشان غیر ممکن است و به همین دلیل وظایف در آن ها به گونه ای متفاوت تقسیم می شود.

امروزه توجه شرکت های بازیسازی در کشور ایران بر روی ساخته بازی هایی با نیاز به بودجه کم می باشد که ساده اما در عین حال خلاقانه باشند و بتوانند کاربر را به ادامه بازی تحریک کنند و حتی باعث این شوند که کاربر برای دریافت جایزه جهت بهره بردن از امکانات بیشتر بازی به مشاهده تبلیغات ویدیویی آنلاین و یا حتی خرید اینترنتی شود؛از بازی های ساخته شده با چنین خصوصیاتی در کشورمان می توانیم به بازی های کلماتی و چهارجوابی آنلاین و... اشاره نماییم. با توجه به وجود پلتفرم هایی مانند کافه بازار که بستر بسیار مناسبی برای انتشار بازی های اندرویدی هستند، تعداد پروژه های مشابهی که مثال زدیم در شرکت های بازیسازی ایران در حال افزایش است والبته این خبر خوبی برای کسانی است که هدفشان از ورود به صنعت بازیسازی کسب درآمد خوب همراه با حجم کاری کمتر است.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


روی خواسته هات هیپنوتیزم شو! (80% تخفیف+هدیه ویژه) روی خواسته هات هیپنوتیزم شو! (80% تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده