خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم


ممکن است که شما تا الان از اساتید زبان انگلیسی یا دوست هایتان حرف های هیجان‌انگیزی درمورد تقویت زبان انگلیسی با فیلم شنیده‌ باشید و حتی شاید چند‌باری هم این روش را امتحان کرده باشید اما واقعاً فیلم دیدن به تنهایی باعث تسلط ما در زبان انگلیسی خواهد شد؟ در این مطلب قصد داریت تا راه صحیح یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم را  به شما آموزش دهیم.


یادگیری لغات انگلیسی در حوزه ی خود


در نظر بگیرید که مثلاً می‌خواهید لغت‌های حوزه‌ی معماری را یاد بگیرید. پس از نگاه کردن به تعدادی سریال یا فیلم با موضوع معماری ، به مرور با لغات و کلمات این حوزه آشنا می شوید و به آن ها تسلط پیدا می کنید. تا زمانی که ما از طریق راه های آموزشی و کتابی به یادگیری این زبان خارجی می پردازیم معمولاً لغات و جملات را در قالب و جایگاه خود یاد نمی‌گیریم  و فقط آن ها را حفظ می کنی که این امری استاندارد نیست و به گونه ای نمی تواند عمل کند که ما بدانیم کجا باید چه کلمات و جملاتی را به کار ببریم.

به عنوان مثال در نظر داشته باشید که کلمه انگلیسی کارآگاه (detective) را برای اولین بار در کتاب آموزشی مشاهده می کنید و به واسطه یک دیکشنری معنی آن را متوجه شده اید: a person that investigates   crimes شخصی که جنایات را بررسی می‌کند ولی تا زمانی که آن را در جایی به کار نبرید احتمالش زیاد است به سرعت آن را از یاد ببرید به همین دلیل است که باید به گونه ای عمل کنید تا این لغت در ذهنتان حک شود.حالا اگر همین با همین لغت  را در یک فیلم با ژانر کارآگاهی آشنا شوید و متوجه این مورد شوید که کلمه کارآگاه دارای چه مفاهیمی است و در چه جاهایی به کاربرده می شوید می توانید به خوبی این لغت را در ذهن خود هک نمایید.

پس همانطور که توضیح داده شد از روش یادگیری لغات زبان انگلیسی با فیلم نه ‌تنها می آموزید که معنی لغت‌ها چه می باشد، بلکه با نحوه استفاده از آن‌ها نیز آشنا می شوید  که این مورد را به هیچ وجه نمی توان از طریق کتاب‌های آموزشی انجام داد.


شنیدن طریقه های متفاوت گفتن لغات و عبارات


تا به حال دقت نموده اید که مثلاً لغت "بله" به چه میزان ممکن است با تغییر در بیانش معانی  و مفاهیم متعددی را شامل شود؛ در زبان انگلیسی  هم به همین گونه می باشد. انگلیسی‌ زبانان این باور را دارند  که فقط 30%  از چیزی که بیان می‌شود قابل‌ انتقال از لغات و عبارات است و هفتاد درصد دیگر کاملاً به این مورد وابسته است که این کلمات و عبارات به چه شکل و طریقی بیان می شوند به عنوان مثال حالت خنده یا اخم و یا لحن گفتار باعث می شود که یک کلمه در زمان های مختلف معنی و مفهوم متفاوتی را داشته باشد که برای یادگیری این مورد ما نیازمند این هستیم که به صورت عینی آن را تجربه کنیم.


انتخاب فیلم مناسب جهت یادگیری زبان انگلیسی


باید با فیلمی شروع کنیم که ژانر آن برای سرگرم کننده باشد و به نحوی نباشد که هنگام تماشای آن خوابمان ببرد؛ پس حتما در نظر داشته باشید که فیلم یا سریالی که جهت یادگیری زبان انتخاب می نمایید 100 درصد متناسب با سلیقه شما و رنج سنیتان باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده