خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طراحی سایت بدون برنامه نویسی

طراحی سایت بدون برنامه نویسی

طراحی سایت بدون برنامه نویسی


در این مطلب قصد داریم تا توضیحات مفیدی را در رابطه با طراحی انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی، آموزشی و... بدون نیاز به برنامه نویسی ارائه دهیم.

برای طراحی سایت بدون استفاده از برنامه نویسی باید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده نماییم؛اگر یک سایت را به یک کامپیوتر تشبیه کنیم، سیستم مدیریت محتوا همان سیستم عامل آن محسوب می شود و همان طور که یک کامپیوتر بدون سیستم عامل یک وسیله بلا استفاده است، یک سایت هم بدون سیستم مدیریت محتوا کاملا بدون استفاده می باشد؛ همانگونه که برای یک کامپیوتر سیستم عامل های مختلفی وجود دارد، برای یک سایت هم سیستم مدیریت محتوا های متعددی ساخته شده اند و اگر ویندوز را پراستفاده ترین و محبوب ترین سیستم عامل کامپیوتر در جهان بدانیم، وردپرس هم محبوب ترین و پرطرفدار ترین سیستم مدیریت محتوا برای یک سایت محسوب می شود.


وردپرس چیست؟


تا الان توضیحاتی جامعی در رابطه با سیستم مدیریت محتوا و کاربرد آن بیان شد و همینطور وردپرس را به عنوان محبوب ترین و پر طرفدارترین سیستم مدیریت محتوای دنیا به شما معرفی کردیم؛ وردپرس یک ابزار رایگان است که با نصب آن بر روی سایت می توانیم شروع به طراحی و ساخت سایت مورد نیاز خود نماییم و به سادگی هر چه تمام تر این کار را انجام دهیم و همانطور که گفته شد سایتی متناسب به نیاز خود اعم از فروشگاهی ،آموزشی،خبری و ... طراحی نماییم.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


افزونه چیست؟


همانطور که یک سیستم عامل بدون آن که نرم افزاری روی آن نصب شده باشد بدون استفاده است، یک سیستم مدیریت محتوا هم همین گونه عمل می کند زمانی ما می توانیم از یک سیستم عامل استفاده کنیم که نرم افزار هایی را روی آن اجرا کنیم که نیاز های ما از یک کامپیوتر را برطرف  سازند پس طبق تشبیه هایی که تا الان انجام داده شد یک سیستم مدیریت محتوا هم دقیقاً به همین شکل عمل می نماید و این یعنی برای استفاده از وردپرس و طراحی سایت مورد نظر باید برنامه هایی را روی آن نصب کنیم که قابلیت اجرا سازی موارد مد نظر ما در سایت را فراهم نمایند که به این برنامه ها افزونه گفته می شود.

اگر بخواهیم به طور واضح تر توضیح دهیم به عنوان مثال برای این که بخواهیم در سایت خود اعلان های تبلیغاتی نمایش دهیم تا با ورود کاربر به صفحات اصلی سایت نمایش داده شوند باید افزونه پاپ آپ را داخل سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب کرده و به شکل مورد نیاز خود تنظیم نماییم یا مثلا اگر بخواهیم داخل سایت بخشی را به عنوان ثبت نام کاربر قرار دهیم باید افزونه فرم ساز عضویت کاربران را روی وردپرس نصب نماییم.

معمولا استفاده از افزونه ها امری ساده می باشد که با جستجو در اینترنت به راحتی می توانیم نحوه استفاده از افزونه مورد نظر خود را یادبگیریم و به سادگی تنظیمات مورد نیاز خود بر روی افزونه را اعمال کنیم تا سایت ما همانگونه شود که ما میخواهیم. افزونه ها به دو دسته رایگان و غیر رایگان تقسیم می شوند که البته اکثر افزونه های مورد نیاز برای طراحی سایت به صورت رایگان در اینترنت موجود می باشد اما اگر قصد داشته باشیم از امکانات اضافی و ویژه تر برخوردار شویم می توانیم از افزونه های غیر رایگان استفاده نماییم.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده