خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مبانی برنامه نویسی(قسمت اول)

مبانی برنامه نویسی(قسمت اول)

مبانی برنامه نویسی را می توان رکن اصلی و ابتدایی کار با زبان های برنامه نویسی دانست به این صورت که باید شناخت مقدماتی از مسیری که می خواهید در آن فعالیت نرم افزاری داشته باشید بدست بیاورید یا اگر هنوز مقصد خود را در این حوزه تعیین نکرده اید بتوانید با اطلاعات اصولی که کسب می کنید، هدف خود را تعیین نمایید.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ساختار و مولفه های نرم افزار و مبانی برنامه نویسی آشنا کنیم و توضیحات مفید وجامعی را در این رابطه خدمت شما اراـُه دهیم.


آشنایی اولیه با مبانی برنامه نویسی


هر سیستم کامپیوتر از دو بخش سخت افزار (hardware) و نرم افزار (software) تشکیل می شود که می توان آن ها را جسم و روح تشبیه نمود و داشتن هر دوی این بخش ها کنار یکدیگر یعنی ما کامپیوتر در اختیار داریم. کامپیوتر‌‌ها مانند ما انسان‌‌ها دچار خستگی یا فراموشی نمی شوند و می‌توانند عملیات های پردازشی  و محاسباتی متعدی را به میزان بسیار زیادی انجام دهند.

دلایلی که انسان در تامین کامل آن‌ها با مشکل روبرو است اما در برابر کامپیوتر نیز دچار خلاء‌هایی است، به عنوان نمونه یک کامپیوتر قادر نیست مانند انسان خلاق باشد چون خلاقیت نیاز مستقیم به هوشِ انسانی دارد. اگرچه در سالیان متمادی تلاش‌های زیادی در رابطه با ساختِ هوشِ مصنوعی در کامپیوتر انجام شده می باشد، اما پیاده سازی این پروژه به دلیلِ وجود مراحل بسیار پیچیده و دشوار در مغز انسان زمان بر خواهد بود و هم اکنون در دسترس نیست.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


سیستم عامل چیست؟ به چه برنامه ای، برنامه کاربردی گفته می شود؟


تا الان متوجه شدیم که کامپیوتر بدون نرم افزار مشابه  یک جسم بی جان است  که از آن نمی توان استفاده  کرد و بالعکس ، نرم افزار هم  بدون وجود سخت افزار بلا استفاده می باشد. بخش مهمی از قسمت نرم افزاری یک کامپیوتر را سیستم عامل تشکیل می دهد؛ چیزی که معمولاً کاربران آن را خریداری می کنند و به ندرت یافت می شود که کسی سیستم عامل را ایجاد کند، گرچه امکانِ آن هست و غیرممکن نیست اما معمولا تیم‌های فوق حرفه ای و تخصصی به ساختِ یک سیستم عامل می پردازند و امری دشوار است. هدف فعلی ما طراحی برنامه های کاربردی است، برنامه‌های کاربردی بر روی سیستم عامل نصب و به کمک سیستم عامل بر روی سخت افزار قابل اجرا می شوند.


به چه علت نیاز داریم که یک برنامه کاربردی طراحی کنیم؟


برای این که بتوانیم از یک کامپیوتر نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم به واسطه آن نیاز های دیجیتالی خود که متفاوت و متعدد هستند را برطرف نماییم نیاز کردیم از برنامه های مختلف استفاده کنیم به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم که تصویری را ادیت نماییم، به یک برنامه کاربردی احتیاج داریم که برای این کار طراحی شده باشد که از معروف ترین نرم افزار ادیت تصاویر می توانیم به نرم افزار فتوشاپ اشاره کنیم البته این مورد ناگفته باقی نماند که کامپیوتر صرفا به کیس و مانیتور گفته نمی شود بلکه هر وسیله دیجیتالی که داری فعالیت ماشینی هستند و برای برطرف کردن نیاز های ما وجود دارند، کامپیوتر نامیده می شوند مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، اسمارت فون ها و...

همانطور که گفته شد برای بهره بردن از کامپیوتر، وجود برنامه های کاربردی امری ضروری است به عنوان نمونه اگر قصد داشته باشیم تا به واسطه گوشی همراه خود با دیگران تماس تصویری از راه دور برقرار کنیم می توانیم از برنامه های کاربردی مانند واتساپ یا ایمو استفاده نماییم.


برنامه نویسی چیست؟


به فرآیند ایجاد برنامه های کاربردی، برنامه نویسی گفته می شود اگر بخواهیم برنامه نویسی را به صورت کامل تشریح کنیم می توانیم این گونه بگوییم که: برنامه نویسی عبارت است از اینکه ایده‌ی خاصی را به کامپیوتر منتقل کنیم تا آن را برای ما اجرا کند، در واقع انسان ایده‌ی خود را از مسیر برنامه نویسی تبدیل به چیزی می کند که کامپیوتر آن را بتواند بفهمد و اجرا کند و فرآیند مابین این پروسه یعنی بین نیاز و هدف،برنامه نویسی نام دارد. که این تعریفی از مبانی برنامه نویسی نیز می باشد پس برای تبدیل کردن کامپیوتر ازیک وسیله بالقوه به یک وسیله بالفعل نیاز به برنامه نویسی هست.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده