خرید از سراسر دنیا


» آشنایی با صنعت بازی سازی و حرفه های مختلف آن

آشنایی با صنعت بازی سازی و حرفه های مختلف آن

آشنایی با صنعت بازی سازی و حرفه های مختلف آن


بازی سازی در حال حاضر یکی از بزرگترین صنعت های سرگرمی و تجاری در جهان می باشد به طوری که نسبت به مجموعه های دیگر سرگرمی مانند سینما و موسیقی از گردش مالی بیشتری برخوردار است؛ به همین علت است که سالانه افراد بیشتری جذب این صنعت می شوند و در حرفه های مختلف آن به فعالیت می پردازند.

اگر شما هم قصد ورود به این صنعت بزرگ و جذاب را دارید، ضروری است که در ابتدا به درستی حرفه مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب نمایید؛ همانطور که گفته شد بازی سازی یه صنعت است که برای پیشبرد مراحل آن نیاز به چندین حرفه مختلف در زمینه های مختلف می باشد. اگر بخواهیم از مهم ترین و کلی ترین حرفه های این صنعت نام ببریم می توانیم به برنامه نویسی،گیم دیزاین، طراحی کاراکتر و انیماتور اشاره نماییم که در ادامه توضیحات مفید و جامعی در رابطه با این حرفه ها داده می شود.



1- برنامه نویسی


برنامه نویسی را می توان مهم ترین حرفه در حوزه بازی سازی دانست، زیرا تمامی اتفاقات و عملیات هایی که درون یک بازی در جریان هستند به واسطه برنامه نویسی قابل اجرا شده اند  به همین علت است که بیشترین نیاز به نیروی انسانی در این صنعت، نیاز به برنامه نویس است یک برنامه نویس نسبت سایر فعالان این حوزه در زمینه های مختلف، دارای حجم کاری بیشتری می باشد و این وظیفه را بر عهده دارد تا تمام موارد آماده شده توسط همکاران خود که در بخش های دیگر فعالیت می کنند را درون بازی پیاده کند.


2- گیم دیزاین


گیم دیزاین به معنی طراحی بازی است؛ به اشخاصی که در این حرفه فعالیت می کنند گیم دیزاینر می گویند. گیم دیزاینر ها جز به جز عملیات ها و اتفاقاتی که درون بازی اتفاقی می افتند را طراحی و آماده می کنند به طور خلاصه بخش عمده ای از تصمیم گیری ها و طراحی گیم پلی بازی توسط گیم دیزاینر ها صورت می گیرد و مراحل چرخه تولید یک بازی از این افراد آغاز می شود.


3- گرافیست و طراح کاراکتر


طراح کاراکتر، فردی است که وظیفه طراحی شکل ها و تمامی اشیا درون بازی را برعهده دارد؛ مراحله طراحی شکل ها و کاراکتر های درون بازی به این صورت می باشد که گیم دیزاینر ها جزییات و اطلاعات شکل ها و کاراکتر هایی را که نیاز دارند تا درون بازی قرار گیرند در اختیار طراحان کاراکتر قرار می دهند تا آن ها بر اساس جزییات و اطلاعاتی که در اختیارشان قرار گرفته به طراحی موارد مورد نیاز بپردازند.


4- انیماتور


همانطور که از این اسم مشخص است، انیماتور ها انیمیشن های دورن بازی را آماده می کنند و چرخه انجام این کار هم مشابه سایر فعالان موجود برای ساخت بازی است، به این صورت که گیم دیزاینر ها اطلاعات و جزییات انیمیشن هایی را که نیاز دارند در اختیار انیماتور ها قرار می دهند تا انیماتور ها بر اساس آن ها انیمیشن های متناسبی را آماده کنند.


جمع بندی


در پروسه ساخت یک بازی تمامی فعالان اعم از برنامه نویس ها، طراحان کاراکتر و انیماتور ها علاوه بر دریافت لیست اطلاعات از گیم دیزاینر ها، مدام در حال گفتگو و تبادل اطلاعات با گیم دیزاینر ها هستند تا مواردی که باید دورن بازی اجرا شوند یا قرار گیرند به بهترین شکل آماده شوند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده